אילו טיפולים קיימים לחולי סכרת?

טיפול בחולי סכרת עלול להיות לא פעם הליך מורכב וארוך, הוא אמור לכלול לא פעם מגוון רחב של בדיקות, ניטור תקופתי של דם המטופלים, שילוב אורח חיים מגוון ועוד לא מעט מורכבויות ותכתיבי חיים חדשים. לכן כאשר מדובר בטיפול ארוך אשר דורש שילוב של לא מעט תרופות, פעילויות ספורט ובידול בין סוג מחלת סכרת זו או אחרת, חשוב להכיר את מנעד הטיפולים שקיימים כיום לחולי סכרת.

מכדורים ועד השתלות

ישנן מגוון תרופות דרך הפה וטיפולים באמצעות אינסולין אשר נקבעים על סמך סוג הסוכרת והתקדמותה. טיפולים אלו עוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם, למנוע סיבוכים ולשפר את הבריאות הכללית של החולים.  אך לצידם קיימים גם טיפולים הנעזרים גם באמצעות משאבות אינסולין, כאשר טכנולוגיית משאבת אינסולין חדשנית חוללה מהפכה בניהול הסוכרת. מכשירים אלה מספקים אינסולין באופן רציף, ומציעים שליטה וגמישות טובים יותר למטופלים.

ובעבור מקרים מורכבים יותר ובעיקר במקרים בהם מחלת קיים חשש לפגיעה בתאי הלבלב או באיברים שונים. קיימת כיום גם השתלת תאי לבלב אשר טומנת בחובה הבטחה לשליטה טובה יותר בגלוקוז ומציעה תלות מופחתת באינסולין.

כצד מתבצעת התאמת טיפולים לסוג הסוכרת?

בחירת הטיפול המתאים ביותר לאדם הסובל ממחלת הסכרת היא מכרעת ותלויה במספר גורמים, לרבות סוג הסוכרת והתקדמותה. עבור סוכרת סוג 1, טיפול באינסולין הוא אבן יסוד, שכן הגוף אינו מייצר אינסולין. לעומת זאת, סוכרת מסוג 2 עשויה להיות מנוהלת בתחילה באמצעות תרופות שונות לבליעה כמו מטפורמין, ג'רדיאנס ועוד. אך חשוב לדעת כי טיפול באינסולין עשוי להיות הכרחי ככל שהמחלה מתקדמת. רופאים מעריכים בקפידה את ההיסטוריה הרפואית של כל מטופל, אורח החיים והבריאות הכללית כדי לקבוע את גישת הטיפול הטובה ביותר.

לשמור על אורח חיים בריא

ישנן מספר נקודות אשר יוכלו להפוך את במחלת הסכרת להרבה יותר נעים, אפקטיבי ובעיקר מאפשר חיים נוחים ונעימים יותר.

  • בדיקות שגרתיות: חולי סוכרת צריכים לעבור בדיקות סדירות עם ספקי שירותי הבריאות שלהם כדי לעקוב אחר מצבם, להעריך את יעילות הטיפול ולגלות סיבוכים אפשריים.
  • כמו כן גם עיסוק בפעילות גופנית סדירה יוכל לשפר את הרגישות לאינסולין ולסייע בשליטה ברמת הסוכר בדם. לכן מומלץ לפתח תוכניות אימונים מותאמות בהתייעצות עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות.
  • אימוץ תזונה מאוזנת ומזינה היא חיונית לניהול סוכרת. שלבו דגנים מלאים, פירות, ירקות, חלבונים רזים ושומנים בריאים בארוחות שלכם תוך הימנעות ממזונות מתוקים ומעובדים.

למידע נוסף https://www.sanofidiabetes.co.il/