הנהגה ישראלית בשנים האחרונות

העשורים האחרונים הביאו עימם לא מעט שינויים ותמורות, עליהם ככל הנראה ילמדו ילידינו עוד רבות בשנים העתידיות. שינויים אלו חלו דרך מגוון רבדים בחיינו, בין אם באופן בו אנו רוכשים רהיטים לבית ועד לדרך בה אנו מתקשרים אחד עם השנייה. אך בכל מה שקשור למנהיגות בישראל, רובנו מרגישים את השינוי אשר מגיע מכל קצוות הקשת הפוליטית. לא מדובר רק בממשלות בעלות רוב כזה או אחר, גם לא מדובר רק באנשי ביטחון אשר מאיישים גם תפקידי מפתח בהנהגה הישראלית אלא בשינוי רחב ועמוק יותר שמתקשר איך לא לדרך החדשה בה אנו צורכים מידע.

הנהגה ישראלית שצמחה ברשתות

השינויים שנכנסו אל חיינו הגיעו במהירות כיאה לדרך החיים במאה העשרים ואחת, כזו הנעה על תקשורת מהירה, רכבים מהירים וטיסות הרבה יותר מהירות אל המזרח ואל שאר חלקי העולם. אך בכל הקשור למנהיגים ישראלים בשנים האחרונות, ניתן לראות כי לא מעט מהמנהיגים שצמחו בישראל בחלוף השנים הגיעו מערוצי תקשורת וחלקם הגדול אף צמח דרך הרשתות החברתיות. בין אם מדובר באנשי ימין אשר מצאו את ליבם של הבוחרים דרך פוסטים ארוכים, מנומקים יותר או פחות אך חדורי אידאולוגיה כמו https://newhope.org.il/ ועד אל נבחרי ציבור שצמחו ממש מאותן רשתות חברתיות. את הסנוניות הראשונות למנהיגים שכאלו אפשר היה לראות עוד במחאת נגד משבר הדיור, אז צמחו בעיקר מנהיגים מהמפה השמאלית שצברו כוח גם ברשתות החברתיות וגם דרך לא מעט הפגנות.

מפקדים ומנהיגים ישראלים

אך ישנם דברים שעוד לא השתנו ואלו הם כמובן מנהיגי הציבור אשר צמחו מהמערכת הצבאית, מנהיגים אלו במרביתם חנכו מפלגות חדשות וחלקם הצליחו להיטמע אל מפלגות מרכזיות בישראל. אך אפשר לומר כי הציבור הישראלי עדיין וברובו, שומר מקום לרמטכלים ולמפקדי היחידות המיוחדות, כאשר אמון זה מאפשר לאותם מפקדים לשעבר לנוע לא רק בין תפקידים ביטחוניים אלא עד לתפקידים כמו שר החינוך הכלכלה ועוד. למרות שנראה כי אין שינוי בבחירת הלשעברים כמנהיגים לאומיים, נראה כי השילוב בין מנהיגים אשר צמחו מהרשתות החברתיות ומנהיגים שצמחו מהמוסדות הצבאיים מביאים עימם שילוב מעניין של רצון הבוחרים שככל הנראה יוליד עוד שינויים רבים.