עורכי דין בישראל

בכל שנה מצטרפים אל ספסל הלימודים האקדמי עשרות אלפי אנשים, חלקם מבקשים להשתלב כמורים בבתי הספר בישראל, חלקם עושים זאת בכדי לרפא חולים ולהביא מזור עבור אלו הסובלים ממחלות קשות. אבל מעל לעשרת אלפים סטודנטים נרשמים ללימודי משפט מידי שנה, כאשר ישאל נחשבת לבין המדינות המובילות במספר עורכי הדין בעולם ביחס לאוכלוסייה. עם זאת אי אפשר להתייחס אל עורכי הדין כאל מקשה אחת, זאת לא רק משום שקיימים תחומי התמחות שונים אלא גם כי כל בתוך כל תחום קיימים עוד תחומי עניין והתמחות שונים כמו דיני נזקין, דיני משפחה ועוד מגוון נושאים אחרים. למידע נוסף אפשר לעיין באתר אינדקס עורכי דין.

ההשלכות לכמות גדולה של עורכי דין

ישנם לא מעט צדדים חיובים לכך שיש בישראל מספר גדול של עורכי דין, עם זאת ישנם גם לא מעט חסרונות אשר עלולים לפגוע גם בנו כאזרחים המבקשים לעמוד על הזכויות שלנו. אחת מהן היא רמת שכרה נמוכה וחוסר מקצועיות, שכן התחרות עבור עורכי דין צעירים הולכת וגדלה דבר המוביל לשחיקה בשכר ובסופו של דבר גם לפגיעה במקצועיות. בשל כך לא מעט עורכי דין המבקשים להתפרנס, מסכימים לקחת תיקים שאינם בתחומי ההכשרה שלהם ובסופו של דבר עלולים להוביל תיקים בצורה לא מקצועית ואף מזיקה ללקוחות. ולצד כל אלו גם אמון הציבור נפגע, שכן אם בעבר עורכי דין היו נתפסים כבעלי הבנה ומקצועיות כיום גם האזרח הממוצע מטיל ספק ומבקש לוודא את תוכן הייעוץ שקיבל.

היתרונות בריבוי עורכי דין

אך מלבד ההשלכות השליליות של ריבוי עורכי הדין בישראל, ישנם גם יתרונות אשר מהם יוכלו מרבית האזרחים להפיק דברים חיוביים. הראשון מבניהם היא בחירה גדולה יותר של אנשי מקצוע, כך ניתן יהיה לא רק להתאים את עורך הדין לתיק הספציפי שנבקש לעסוק בו אלא להגיע אל איש המקצוע המדויק ביותר עבורנו גם מבחינת התשלום וגם מבחינת ההתמחות. מגוון הבחירה שקיים עברנו מציע גם התמקצעות הרבה יותר מדויקת, בין אם מדובר בתאונות אישיות הזקוקות לעורך דין המתמחה בדיני נזקין של תאונות אישיות ועד אל עורכי דין מתחום הביטוחים או ביטוח סיעודי בפרט.