סקר שכר נושאי משרה בשנת 2022

לא מעט דובר בשנה האחרונה בנוגע לגודל השכר הממוצע במשק, כאשר נסרקו משאות כמו משרות אם, משרות הייטק ואפילו שכר החיילים הפך לנושא לא פחות מרכזי. מבין כל מקבלי השכר השונים מתבצע גם סקר לנושאי משרה, אשר סוקר את אלפי נושאי משרה שונים בחברות הממשלתיות כמו משפטנים, נשיא המדינה, שרים, סגני שרים ואפילו ראשי רשויות מקומיות. מלבד שכרם של אלו מתבצע גם סקר המקיף גם את משקי הבית השונים, שכרם של מנכ"לים ותקפידים ניהוליים שונים בחברות פרטיות ובינלאומיות.
סקר זה מבוצע על ידי גורמים ממשלתיים כמו המרכז הסטטיסטיקה בישראל וגם על ידי חברות פרטיות אחרות.

שכר השכירים

שכרם של השכירים מדווח על ידי המעסיקים לביטוח לאומי, כך נראה כי בשנת 2021 החולפת נרשמה ירידה בכמה תחומים שונים כמו אומנות בידור ופנאי, שירותי אירוח שונים וכמובן שירותי האוכל השונים. הירידה בשכר של עובדי תעשיות אלו הורגש בצורה ניכרת, שכן לעובדים בענף האומנות והבידור נרשמה ירידת שכר של מעל ל35% ואילו לנותני השירות השונים נרשמה ירידה של מעל ל40%. לצד נתונים אלו נרשמה גם עלייה במחירם הקבוע של עובדים שכירים, כאשר הסכום הממוצע קרוב לשכר של 11,000 שקלים ונרשמה עלייה של כ7%. בהינתן כי תתבצע חקיקה לשכר המינימום, הרי ששכר של הבכירים צפוי לעלות.

שכר נושאי משרה

לכל סקטור ישנו מדרג שכר שונה ואם נצלול אל התחום החם של ישראל הרי הוא הייטק, ניתן לצפות בשכר די גבוה ביחס אל שאר המשק הישראלי. החל ממתכנת "מובייל" ועד לnet Ddeveloper   שכר הדרג הניהולי נע בין 37-50 אלף שקלים בממוצע, כאשר שכר זה מורכב מלא מעט בונוסים שונים ואופציות כמו קניית מניות או תמלוגים שונים במכירת החברה או פיתוחים שונים. ובכל מבנה ארגוני קיימים מספר תפקידים הנחשבים לבכירים, החל מסמנכ"ל פיתוח ועד לדירקטור מכירות השכר הממוצע עלול להשתנות. השכר הנמוך ביותר שייך לדירקטורים מתחום השיווק, כאשר השכר נע בין 38-42 אלף שקלים וסמנכ"ל מחקר ופיתוח נהנה בממוצע משכר 60 אלף שקלים ואף יותר.