מהי קריירה משמעותית?

מהי קריירה משמעותית? קריירה  שמכניסה שכר יפה לבעליה? קריירה שנותנת סיפוק לבעליה? קריירה שהקהל הרחב מחשיב לקריירה משמעותית? קריירה  שבעליה משמעותיים לאחרים? קריירה שמזמנת לבעליה להועיל ולהשפיע טוב לאחרים? כל אחד והקריירה שנחשבת בעיניו למשמעותית. ישנן קריירות שנחשבות למשמעותיות. למשל רופא היה תמיד המקצוע הנחשק של האמא היהודייה לילדיה, גם עריכת דין היה משאת נפשה של האמא היהודייה בעבור ילדיה והיו עוד מקצועות אשר פרנסו היטב את בעליהם או הביאו להם כבוד והיו משאת נפשן של אמהות באשר הן. 

בימינו מקצועות רבים כבר השתנו. מקצועות מסורתיים פינו את מקומם למכונות ומקצועות שבעבר נחשבו מכובדים איבדו מזוהרם או יכולתם לפרנס בכבוד את אלו העוסקים בהם. במהלך השנים מקצועות אשר תרמו לסביבתם האנושית ולסביבתם האקולוגית הלכו ונשחקו, מקצועות כגון הוראה, חקלאות, טיפול ומקצועות אחרים, חדשים, תפסו את מקומם בחברה. ערן שיוביץ פעם הסביר לי שאם ההכנסה מנותקת מהזמן אז ניתן לבחור איזו קריירה שרוצים.

בנוסף, מאז החלה מגפת הקורונה, אנו רואים עוד ועוד מקצועות אשר הופכים ללא רלוונטיים או מאבדים מערכם, אם באופן זמני או אולי, זאת אנו טרם יודעים, יאבדו מן העולם לצמיתות. עולם המקצועות הפך את פניו בשנה האחרונה. לדוגמא טייסים שנחשבו כבעלי מקצוע נחשק אשר הבטחון התעסוקתי שבו גבוה והמשכורות בהתאם, איבדו מיוקרתם, איש לא יכול היה לדמיין שמטוסים כמעט ולא יטוסו בשמיים, אך כך קרה.

אנו רואים דווקא חזרה אחורנית והמקצועות שנשארו רלוונטיים הינם המקצועות הבסיסיים אשר עוסקים בקיום חיי האדם על פני האדמה. זבנים למיניהם, בעלי חנויות מזון, שליחים, מקצועות שנחשבו לפני מגפת הקורונה למקצועות אשר לא דרשו כישורים מיוחדים, הפכו פתאום למקצועות מבוקשים שמפרנסים את בעליהם בכבוד בעת הזו שבה כל כך הרבה מובטלים ומקצועות רבים עברו מן העולם. יתרה מזאת, העיסוק במקצועות אלו הפך להיות משמעותי ונחשב כבכל שאר המקצועות והאדם המודרני נאלץ למצוא את דרכו בחזרה לקיום פשוט יותר, טבעי יותר, נכון יותר, לסובבים אותו ולכדור הארץ שבו הוא גר ובמשאביו הוא משתמש. אני יכולה לספר שאני למשל, עבדתי במקצוע שנחשב למקצוע "נחות", הוא לא נחשב לקריירה משמעותית. כל הפרמטרים הבוחנים יוקרה של מקצוע נמוכים בו, קריירה נשית, הכנסה שניה, שכר נמוך, הערכת הציבור למקצוע נמוכה, אך זו הייתה משאת נפשי מילדותי, זו הייתה קריירה מאוד משמעותית בעבורי. הייתי מורה בבית ספר יסודי שנחשב עוד לפחות בהיררכיה של המורים אך למרות כל האמור זו היתה בעבורי הקריירה הכי משמעותית שיכולתי לבקש לעצמי, זה היתה שליחות, זו הייתה מסירות אין קץ, נגיעה משמעותית בלבבות רכים,  הייתה הקשבה אין סופית לנפשות המתעצבות, זה היה להרגיש כל לב ולב, להתאמץ בעבור כל אחד מילדי הכיתה, זה היה חיבוק הדדי ואהבה אין סופית. להיות במקום הנכון בשביל הילד הנכון, לא לוותר עליו, להילחם בשבילו מול כל הגורמים, להאמין בו ולתת לו את הכנפיים שבאמצעותן יפרח למרומים. אם זו לא קריירה משמעותית אז מהי קריירה משמעותית?