להחליף את השיניים התותבות בשתלים דנטליים

לאחר אובדן מרבית השיניים הטבעיות הנטייה היתה לרכוש שיניים תותבות ולעשות בהן שימוש כתחליף העיקרי לשיניים הטבעיות. אך כבר כמה שנים שזו אינה האפשרות הנכונה בריאותית, תפקודית או אסתטית. גם במקרים בהם יש צורך להחליף את כלל מערכת השיניים בפה עדיין שתלים דנטליים הם האפשרות הנוחה והמועדפת. שתלים דנטליים שעושים שימוש בשורשי שיניים חלופיים הם בין ההתקדמות המשמעותית ביותר בתולדות רפואת השיניים הקוסמטית. שתלים דנטליים זמינים בצורות ובגדלים שונים ומאפשרים החלפת שן אחת, מספר שיניים או אפילו את כל השיניים. ישנם גם שתלים ארוכים או שתלים קצרים כדוגמת שתלי ביקון שנועדו למי שחסר עצם לסת ואינו מעוניין לעבור השתלת עצם.

שיניים תותובות

ישנן מספר שיטות להצבת שתלים דנטליים, כמו גם שחזורים רבים ושונים הנצמדים אליהם. בחירת מערכת השתלת שיניים נכונה חשובה ביותר בכדי להחזיר את מראה החיוך ותפקודו. לפני מספר שנים, לחסרי שיניים לא הייתה אפשרות אחרת אלא לחיות עם החוסר או להשתמש בתותבת נשלפת כדי להחזיר את יכולתם לאכול, לדבר ולחייך. התותבות הנשלפות, לעומת זאת, אינן הפיתרון המושלם ולעיתים קרובות יצרו מצבים לא נעימים, לא נוחים שהביכו לא פעם את בעליהן בין אם במראה או בצלילי לחיצה מביכים ועוד. בנוסף תותבות אלו יכולות גם לגרום כאב או אי נוחות במקרה והן רופפות. בנוסף חשוב לדעת כי שיניים תותבות נשלפות מובילות לעיתים קרובות לאובדן עצם באזור בו חסרה השן מה שמקשה על השתלת שתלים בשלב מאוחר יותר. יתר על כן, בדרך כלל יש להחליף שיניים תותבות כל שבע עד 15 שנים.

במקרים של מטופלים שאיבדו יותר מ 80% משיניהם הטבעיות מומלץ להשתיל מערכת שיניים שלמה – מערכת זו עושה שימוש בגשר היברידי קבוע שעשוי מחרסינה ומחובר אל גשר מתכת ועל אותו הגשר שמחובר אל הלסת מושתלים לעיתים 4-7 כתרים בכל אחת. שורשי השן מאובטחים היטב בתוך עצם הלסת ומאפשרים את פיזור הכוח ועמידה שווה בלחצים, התכנון הקפדני המהווה סוג של שיחזור השיניים הקודמות מעניק גם צורה אסתטית טבעית לפנים. יתרון נוסף הוא בשיחזור יכולת הביטוי של צלילים מסוימים בדיבור.

אך היתרון הגדול ביותר בהשוואה לשיניים תותבות הוא האפשרות לשכוח את קיומן. לא צריך להתעסק איתן, הן לא מהוות גורם דומיננטי בכל ארוחה, חיוך או דיבור והם פשוט הופכות להיות חלק בלתי מורגש וטבעי מתוך הפנים והגוף שלך.