למה כולם קונים נדל"ן בקפריסין עכשיו?

מאז משבר הסאב פריים שתקף את עולם הנדל"ן בשנת 2008 אנו עדים לגל פופולריות הולך וגובר אחר השקעות בנכסי נדל"ן מסביב לגלובוס. יעדים רבים התווספו עם השנים לחובבי ההשקעות, כאשר מדינות כמו יוון, גרמניה, אנגליה ואפילו פורטוגל החלו לככב בשנים האחרונות. אך יחד עם זאת ישראלים רבים הצליחו למצוא לעצמם נכס דווקא במקום די קרוב, עם מרחק שהוא כמעט חתירה מישראל והוא כמובן קרפיסין.
האי שסבל ממשבר בשנת 2013 הצליח להתאושש במהרה ומחזיק שורה של איים מטריפים להשקעה ולנופש כמו פאפוס, אך לאחר משבר נוסף שפקד לא רק את קפריסין אלא את העולם כולו, יצאנו לבדוק למה עולם קונים נדל"ן בקפריסין עכשיו.

נתונים מעודדים

הכלכלה הקפריסאית הסתמכה בעבר בעיקר על גידולים חקלאים, עם זאת בשנים האחרונות נראה כי עליית כמות התיירים מדי שנה הביאה אותה להסתמך יותר ויותר על המבקרים מבחוץ. אך למרות משבר הקורונה שגרם לשיבוש חיי התיירות במדינות אירופה, ממשיכים לא מעט פרויקטים שונים בבנייה ברחבי המדינה.
החל מפרויקטים חדשים בלרנקה, עם זאת גם אחוזי התשואה במדינה נחשבים לבין הגבוהים כאשר בממוצע ניתן לקבל כ10% תשואה על נכס באחת מהערים המרכזיות. עם זאת גם מחירי הנדל"ן נותרו אטרקטיביים מה שלא מונע מהמשקיעים הזרים להמשיך בקצב ההשקעה במדינה קפריסין. מלבד שני הערים המרכזיות כמו פאפוס ולרנקה, תוכלו למצוא מגוון ערים במדינה כמו לימוסל שהינה העיר השנייה בגודלה או ניקוסיה בירת קפריסין שהפכה גם כן ליעד נחשק להשקעה.

בגלל שיטת המיסוי אבל לא רק

שיטת המס בקפריסין נחשבת לדי פשוטה ואפילו לזולה יחסית, כאשר בין ממשלת ישראל לממשלת קפריסין ישנו הסכם מס אשר מקל על תשלומי המס למשקיעים הישראלים ומונע כפל מס. עם זאת במעמד הרכישה יהיה על הרוכש לשלם מס בולים בעלות של חצי אחוז מסך מחיר הנכס, ומס הרכישה במדינת קפריסין גם הוא נחשב לבין הזולים ולא מגיע ל10% מסך הרכישה. מלבד כל אלו תחלופת התיירים באי הופכת את אפשרויות ההשקעה למגונות ולרווחיות, ודווקא לא נראת כל סיבה שבגללה לא יחזרו התיירים אל האי עם סיום המגפה.