פצצת אהבה

בכל דבר בטבע קיימים 2 כוחות מנוגדים אשר נמצאים בהרמוניה ביחד, למשל באטום, מערכת השמש. האדם במשך זמן למד לנצל את כוחות הטבע לטובתו ע"י צמצום והגבלה שלהם, למשל אש ביער, שטפונות. האדם גם למד לבטל גבולות הצמצום ולגרום לנזק, למשל דינמיט, פצצה גרעינית.

כל מלחמה ברוב מתחילה עקב שחרור שנאה לא מרוסנת. כך הייתה עד כה צורת התפתחות האנושות, לנצל את כוחות הטבע על-ידי מדע וטכנולוגיה לא רק לטובה אלא בעיקר להשמדה עצמית בתקווה כוזבת שזו דרך מתאימה להגיע לטוב. האם אפשר למצוא "פצצה" חיובית, שעושה רק טוב לכולם?

נתאר לעצמנו, במקום פצצת מימן, תתפוצץ פצצת אהבה באוויר והתוצאה תכסה את כל האנושות על כדור-הארץ. נראה בדיוני, בעצם מה מפריע לממש פצצה כזאת.  בתקופה האחרונה הרגשנו עד כמה העולם הוא אינטגרלי, כולם קשורים ותלויים בכולם, וראינו כמה חסרים ערבות הדדית וקשר בין-אישי. אם לא נחכה ללחץ מצד הטבע כדי לקרב בינינו, אך בעצמנו נגיע למצב שכולם אוהבים את כולם, נוכל להביא את האנושות לפסגה גבוהה חדשה. כמו שמסבירים בני ברוך.

זו משימה לא פשוטה כלל, למשל, אפילו רואים אצל ילדים קטנים קשה להתחבק אחרי ריב קטן, ועוד יותר אצל מבוגרים. שאלה שיוצאת ישר מהאגו שלנו, מדוע שאחרים לא יאהבו אותי, ואחר-כך אני אשקול אם אוהב אותם. אבל אם נחשוב על אינטרס של כולנו, אשר ננסה להצדיק וקצת לוותר לאחרים, בצורה כזאת נראה בהדרגה סביבה הרבה יותר טובה, שקטה, נעימה, אוהבת ותומכת. כל אחד יהיה דוגמא אישית לילדים שלו ולאחרים, אשר יכול להתפשט במהירות רבה בין כולנו ולאנושות כולה. למי יש פצצת כזו ומי אחראי על הפעלתה.

קודם כל יש לבנות אותה, זו צריכה להיות משימה ברמה של מדינה, דגש על חינוך העם כולו בצורה הדרגתית, השקעה במתן מודעות גבוהה על יתרונות שלה, ועל כך שבעצם כולנו נרוויח בגדול. וכך בשלבים נגיע למסה קריטית שתביא להתפשטות עצמית לכל העולם. הפצצה בידינו.