ערבות הדדית מעל לכל

כמה האנשים שונים זה מזה בארץ הזאת. כל אחד הוא גלקסיה ייחודית בפני עצמו. יותר מכך, כל אדם בישראל בטוח שהוא יודע הכל ואם זה היה תלוי בו, הכל היה מסתדר ונכון. עם של ראשי ממשלה, זה מה שאנחנו. או אולי אוסף של ראשי ממשלה  בלי עם. איך אפשר לחיות ככה? 

בטבע, כמה שאורגניזם יותר מתקדם כך הוא יותר מורכב ומלא ניגודים. כלומר, הטבע בנוי מניגודים. הוא מתפתח ומתקדם דרכם. במערכת הטבע קיים כוח אשר מחבר בין כל הניגודים לשלם אחד מאוזן והרמוני ואילו ברמה האנושית נראה שהוא לא פעיל. מיום ליום אנחנו מתפתחים, האגו שבנו גדל וצומח ורוצה עוד. עוד הנאה, עוד סיפוק, שלכשעצמם זה לא דבר רע אלא אם כן ההנאה הזו באה על חשבון האחר. כאן מתחילה הבעיה. 

בטבע קיים חוק עליון אחד – חוק הערבות- כל הרמות קשורות ומשרתות אחת את השניה. כאשר התנהלנו בערבות אחד כלפי השני בעבר תמיד ראינו תוצאות יפות למאמצינו. כמו ניסים אבל למעשה זה מאוד פשוט. 

כשאנחנו משתמשים בייחודיות שלנו, מעל לאגו, מעל לשוני, ביחד למען מטרה משותפת חיובית  – טובת הכלל, אנחנו פועלים לפי חוקי הטבע ולכן זוכים לסיוע ורואים ברכה והצלחה. 

לצערנו, בימי שגרה ואפילו בימי קורונה אנחנו מתנהגים הפוך. את ההנאה שלנו אנחנו לוקחים על חשבון אחרים. עושים מה שבא לנו ונוח לנו. יותר מכך, כל השוני בינינו הפך למוקד שינאה ומאבקים ולכן אנחנו רואים תוצאות הפוכות בכל התחומים עד לסכנת התמוטטות כל מערכות החיים שלנו.

עם ישראל הוא העם המפותח ביותר באנושות. כולנו צאצאים של אומות העולם שהתחברו ביחד בימי אברהם על מנת להגיע לחיים על פי חוק הטבע – חוק הערבות – ואהבת לרעך כמוך. בשבילנו  זוהי סיסמת בחירות ופתגם לילדים אבל זוהי הנוסחה שלפיה אנחנו צריכים לחיות. למעשה, זוהי הדרך היחידה שעם ישראל יכול לחיות יחד בשלום. כאשר עם ישראל מתעלה מעל לכל השוני והקיטוב ובכל זאת מתחבר, כוח החיבור החיובי שבטבע מסייע לנו להתהוות לעם סגולה. עם שהוא משפחה. הקורונה וכל הבעיות הם רק דחיפה מהטבע להכריח אותנו להתחיל להתחבר בחזרה. להציל את עצמנו ואת כל העולם אחרינו, בערבות ואהבה.